• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Begära pengar tillbaka från spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Ni som undrar vad ni kan göra, ring och maila spelinspektionen och anmäl...

Ja det är ju ett steg för att få bolagen att få sanktionsavgifter och kanske till och med bli av med licensen om många anmäler. Dock får man inga pengar tillbaka själv på det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Ja visst men jag vill ju ha en återbetalning. Det kan inte sga hjälpa mig med eller hur?

Med tanke på att det har hänt efter nyår det här året så är det just SI du får vända dig. Om det är större belopp så hade jag eventuellt påkallat juridisk hjälp.
 

Underbar

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Med tanke på att det har hänt efter nyår det här året så är det just SI du får vända dig. Om det är större belopp så hade jag eventuellt påkallat juridisk hjälp.
Vad för juridisk hjälp? Jag har rapporterat till sga. Ja de är över 150k..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Ja en advokat/juristfirma...Jag hade gått den vägen om det var svensk licens dom hade. Jag har torskat närmre 1.5 mille på Bethard/fastbet fast under deras mga-licens.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Nu fick jag ett erbjudande att få tillbaka ca 20k SEK av en av dem större aktörerna. Dom var tydliga med att säga att dom inte gjort något fel men att jag skulle se detta som en goodwill. Det är deras absoluta sista erbjudande. Går jag med på det vill dom att jag skriver under ett avtal att jag inte får ta detta längre. Där ringer mina varningsklockor? Borde man kräma ut mer?

Har fått bonusar 2019 samt att dom brutit mot GDPR lagen och inte gett mig informationen jag eftersökt i tid. Fortfarande inte fått den nu efter ett halvår typ. Har förlorat ca 500k hos aktören.

Har ju gått vidare i livet och är nu spelfri sen 7 månader så vet inte om man ska gå med på det och lämna allt bakom sig lr kriga vidare. Summan är en fis i rymden mot vad jag har i skulder.

Tips?
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Bättre en fågel i handen än 10 i skogen.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Nu fick jag ett erbjudande att få tillbaka ca 20k SEK av en av dem större aktörerna. Dom var tydliga med att säga att dom inte gjort något fel men att jag skulle se detta som en goodwill. Det är deras absoluta sista erbjudande. Går jag med på det vill dom att jag skriver under ett avtal att jag inte får ta detta längre. Där ringer mina varningsklockor? Borde man kräma ut mer?

Har fått bonusar 2019 samt att dom brutit mot GDPR lagen och inte gett mig informationen jag eftersökt i tid. Fortfarande inte fått den nu efter ett halvår typ. Har förlorat ca 500k hos aktören.

Har ju gått vidare i livet och är nu spelfri sen 7 månader så vet inte om man ska gå med på det och lämna allt bakom sig lr kriga vidare. Summan är en fis i rymden mot vad jag har i skulder.

Tips?

Har du varit avstängd under denna period då du förlorat pengar och inom tidsramen av nya lagen?
Avtalet ett sekretessavtal?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Har du varit avstängd under denna period då du förlorat pengar och inom tidsramen av nya lagen?
Avtalet ett sekretessavtal?

Nej inte varit avstängd. Inte fått avtalet än men dem skrev att jag skulle skriva på ett ”non-disclosure agreement”.
GDPR lagen är väl den dom är rädda för att som brustit totalt och vill inte skicka ut alla konversationer när dom sprutat tändväska på mig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp